FAQ

Co  należy przynieść na pierwsze zajęcia?

  • kilka ołówków, np. B, 2 x 2B (używany najczęściej), 3B, 4B
  • zwykłą gumkę do ścierania
  • gumkę chlebową
  • temperówkę (najlepiej z pojemniczkiem)
  • przynajmniej 2 arkusze białego brystolu 50×70 cm (format B2)
  • teczkę B2 na rysunki lub tubę o możliwie dużej średnicy (wedle uznania)

Oprócz tego będzie potrzebna podkładka do rysowania, aby móc wykonać pracę domową (nie trzeba jej zabierać na zajęcia).  Podkładkę można kupić w sklepie plastycznym, jednak dużo tańsza będzie płyta pilśniowa twarda grubości 2-3 mm przycięta to tego samego formatu co arkusz papieru (OBI, Praktiker lub inny sklep tego typu).

Jakie materiały do zajęć zapewnia KRESKA?

Szkoła Rysunku KRESKA zapewnia profesjonalne pomoce dydaktyczne do każdych zajęć w formie tutoriali krok po kroku wydrukowanych na formacie A3 i A4. Uczniowie wszystkie wydruki zatrzymują, żeby w razie potrzeby móc powtórzyć kłopotliwe zagadnienia w domu. Przykładowe tutoriale znajdziesz w zakładce POMOCE DYDAKTYCZNE.

Podkładki do rysowania są dostępne w pracowni.

KRESKA nie zapewnia przyborów plastycznych potrzebnych do zajęć. Każdy uczeń zobowiązany jest wyposażyć się we własnym zakresie.

Jak wyglądają zajęcia w KRESCE?

Pojedyncze zajęcia w naszej szkole trwają 4 godziny zegarowe, bez ustalonych przerw. Każdy uczeń sam decyduje czy potrzebuje w tym czasie chwili wytchnienia i kiedy ją sobie zapewnić. Zajęcia mają stosunkowo luźny charakter – w trakcie rysowania można bez skrępowania rozmawiać, odbierać telefony, itp. Nie wolno jednak przeszkadzać prowadzącemu podczas tłumaczenia tematu zajęć i prezentowania technik rysunkowych. W naszej pracowni każdy uczestnik ma zapewnioną opiekę merytoryczną, pracę w miłej atmosferze i niewielkich – maksymalnie 15-osobowych – grupach.

Każde spotkanie zaczyna się od korekty prac domowych, jakie uczniowie wykonali w ciągu tygodnia od ostatnich zajęć normatywnych (tzn. tych, za które uczeń płaci – korzystanie z darmowych zajęć to indywidualna sprawa każdego ucznia). Korekta trwa zwykle 30 minut do godziny, w zależności od ilości rysunków, które prowadzący będzie musiał omówić i ocenić. Jest to bardzo ważna część nauki rysunku i jedyna w swoim rodzaju okazja, żeby czerpać z wieloletniego doświadczenia artysty i architekta. Daje możliwość wychwycenia wszystkich większych i mniejszych błędów w zarodku, naprowadzenia ucznia na dobre i szybkie rozwiązania, które pomogą ze zwykłej pracy mogą zrobić dzieło sztuki. Jeśli uczeń przynosi prace do korekty, rozwija się zdecydowanie szybciej, niż ci uczniowie, którzy do wszystkiego muszą dojść sami metodą prób i błędów.

Po zakończonej korekcie, prowadzący tłumaczy temat i udziela praktycznych wskazówek jak go poprawnie wykonać i ciekawie zakomponować na pracy. Dla lepszego efektu korzysta przy tym z tablicy multimedialnej. Ma więc możliwość zaprezentowania uczniom wielu przykładowych prac na dany temat i zdjęć architektury. Może również wyświetlać najróżniejsze filmiki instruktarzowe.

Następnie do pracy biorą się uczniowie. W trakcie reszty zajęć mogą oni liczyć na stałe wsparcie prowadzącego i asystentów. Każdy traktowany jest przy tym indywidualnie, a dzięki niewielkim grupom mamy czas na rozwiązanie każdego problemu.

Na każdych zajęciach przerabiany jest inny temat, a w trakcie roku szkolnego wprowadzamy wiele nowych technik rysunkowych i malarskich, np. akwarele, flamastry, cienkopis, techniki łączone. W zależności od stopnia skomplikowania tematu, na zajęciach wykonywana jest jedna praca lub kilka mniejszych ćwiczeń.

Na koniec zajęć prace uczniów (po 3 miesiącach nauki) są oceniane w skali od 0 do 100 punktów, aby każdy mógł na bieżąco kontrolować swój progres. Uzyskane punkty (z prac domowych też) są dodawane do rankingu uczniów. Oprócz tego stanowią ważną informację dla prowadzącego – jednoznacznie pokazują komu trzeba poświęcić więcej uwagi na kolejnych zajęciach.

Po prawie każdych zajęciach zadawana jest praca domowa.

Jak wyglądają pierwsze zajęcia w KRESCE?

Podczas pierwszych zajęć prowadzący tłumaczy od podstaw różne zagadnienia dotyczące perspektywy. Uczniowie mają okazję wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce, ćwicząc rysowanie sześcianów z natury i z wyobraźni. Następnie wszyscy wykonują bardziej skomplikowane ćwiczenia na bazie sześcianu. Każde z nich jest wcześniej dokładnie tłumaczone na tablicy. Wszystkie zagadnienia poruszane na tych zajęciach umożliwią poprawne rysowanie trudniejszych tematów (między innymi architektury) w przyszłości. Sześciany będą nam służyć m.in. jako jednostka do pomiarów proporcji w rysunku architektonicznym. Bez sześcianów nie narysujemy też żadnej bardziej skomplikowanej bryły geometrycznej czy samochodów. Pod wieloma względami pierwsze zajęcia są zajęciami najważniejszymi. Nie należy zakładać, że skoro są darmowe, będą mało treściwe. Od samego początku pracujemy na pełnych obrotach!

W czasie pierwszych zajęć uczeń ma szansę o wszystko dokładnie wypytać. Wyjaśnione zostają zasady funkcjonowania Szkoły Rysunku KRESKA i wiele kwestii związanych z nauką rysunku i egzaminami wstępnymi.

Na jakie kierunki studiów mogę się dostać po kursie w Szkole Rysunku KRESKA?

Uczestnictwo w naszych zajęciach maksymalnie zwiększy Twoje szanse na dostanie się na wszystkie Wydziały Architektury w Polsce, m.in. na Politechnice Warszawskiej (jesteśmy nastawieni na tą właśnie uczelnię, ponieważ egzaminy wstępne są tam w tej chwili najtrudniejsze – jeśli jesteś w stanie dostać się do Warszawy, prawdopodobnie dostaniesz się wszędzie!), Politechnice Wrocławskiej, Politechnice Śląskiej, Politechnice Białostockiej, Politechnice Poznańskiej, Politechnice Krakowskiej.

Oprócz tego nasz Kurs Rysunku Architektonicznego przygotuje Cię do egzaminów wstępnych na Architekturę Wnętrz, Architekturę Krajobrazu czy Wzornictwo Przemysłowe.